Lukkertid

22 Mai

Ei øving i korleis frysa biletet med kort lukkertid og korleis laga illusjon av rørsle med lang lukkertid.

Eg tok med stativet og gjekk til ein av våre lokale småfossar – Hattebergsfossen – for å ta bilete med lang lukkertid. Sjølv om sjølve framgongsmåten er lett, er det ikkje berreberre å ta slike bilete. Nokre av utfordringane eg møtte på ved fossen var at ulendt terreng gjorde det vrient å setja stativet støtt og å få fotografert frå rett vinkel og alle dropane som trefte linsa under fotograferinga. Erfaringar eg tar med meg vidare.

LANG LUKKERTID

1/13sec f/5,0 ISO: 400

1/10sec f/36 ISO:100

1/5sec f/22 ISO: 100

KORT LUKKERTID

1/2000sec f/3,5 ISO: 400

1/4000sec f/5,6 ISO:800

Eg har i tillegg til fossen tatt med menneske som motiv, både fryst og i rørsle. Kamerainnstillinga eg har nytta og blitt kjend med i denne oppgåva har vore TV, ei innstilling eg knapt har våga meg bort i tidlegare. Eg har dog fått ein del spanande konsertbilete med TV, so heilt fjern har den ikkje vore. Utfordringa er jo å nytta lukkertida «rett» og medvite.

No forstår eg prinsippet, og har eksperimentert litt. Det skal eg gjera meir, for eg ser potensialet i slike bilete. Det vert litt meir fart og spenning når ein nyttar lang lukkertid, men når ein vil fanga eller frysa spesielle rørsler, og poenget er at desse skal koma skarpt fram, fungerer det med kort lukkertid.

Legg att eit svar

