Typografi Analogt

4 Apr

Eg har valt meg tre bokstavar i alfabetet – H Æ og J. Eg meinar dei har grei variasjon seg i mellom, og har skissa både versalar og minusklar om ein annan i diverse fontar. Denne aktiviteten vart eg bannlyst frå då eg gjekk i grunnskulen, for det var bokstavar og teikningar über alles, og då eg drodla som verst, fortalte stort sett lærarane interessante saker som eg diverre ikkje fekk med meg…..

Men den gongen gjorde eg det berre. Tankelaust og fritt for informasjon om typografi, det metriske system, Johan Gutenberg, antikva og, eller grotesker. I dag har eg kun tenkt  T Y P O G R F I  då eg har skissa. Og prøvd å læra meg det gode reglementet for god typografi (mellom anna).

Kanskje best av alt – eg kan no skilja serif og sans serif frå ein annan, har fått auka vokabularet mitt når det gjeld typografi, sett døme på god og dårleg typografi til dei som skal lesa – óg henta ut kunnskap – seint på kveld, etter ein lang dag med jobb og familie og husrydding og ALT.

I dag føretrekte eg altså grotesk skrift i små bolkar. Ikkje det beste leselyset her på kjøkkenet heller, so den robuste forma på til dømes VERDANA var mest lettlest. Fine illustrasjonar på diverse typografi i «Innføring i typografi» altså! Eg trur eg har lært ein del 🙂

Og sidan eg har skrive på kva font og familie bokstavane mine høyrer heime i på skissearket, let eg det vera som so i dag.

 

 

Forresten so har eg eit betre forhold til seriffar til vanleg. Når eg skal skissa og slikt. Dei er so fjonge og tiltrekkande. Eg likar det litt pompøse eg, og enklare enn ariel vert det jo knapt. Men som den siste arial HÆJen min syner, so har eg ein kjærleik for groteskar også. Synthpopen har jo gjort dette til The New Wine, om eg kan sei det slik.. 😉

 

Legg att eit svar

